1403/05/10 - تصویب اصلاحیه قانون توسعه حمل و نقل عمومی راهگشای مشکلات است

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون وزیر و رئیس این سازمان در نشست مشترک با کانون انجمن‌های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافربری کشور اظهار داشت: تصویب اصلاحیه قانون توسعه حمل و نقل عمومی که اکنون در کانال مجلس است، بسیاری از مشکلات کنونی در حوزه حمل و نقل را برطرف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تصویب و اجرای این قانون، موضوعاتی مانند صندوق حمایت از رانندگان، بخش عمده ای از مسائل بیمه‌‌ای و رفاهی رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی برطرف می‌شود.
امانی با قدردانی از خدمات انجمن‌های صنفی رانندگان، تأکید کرد: آنان با وجود همه مشکلات، کاستی‌ها و ناملایمات همچنان پای کار خدمت‌رسانی به مردم ایستاده‌اند و این تلاش خستگی‌ناپذیر شایسته قدردانی است.
وی با اشاره به تنوع مسئولیت‌ها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در آستانه آغاز سفرهای اربعین حسینی، صادقانه و بی‌منت تلاش خود را به منظور مدیریت سفرها و خدمت‌رسانی بهینه به مسافران و انتقال به مرزهای اربعینی به کار بسته‌ایم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به کمبود ناوگان اتوبوسی در سطح کشور به ویژه در ایام سفرهای اربعین، خواستار رفع موانع پیش رو در روند نوسازی و توسعه این ناوگان از سوی متولیان امر شد.
امانی تاکید کرد: همه تلاش خود را به کار بسته و از همه تریبون‌ها برای تأمین ناوگان اتوبوسی مورد نیاز برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی استفاده می‌کنیم.

در ادامه این نشست مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به برخی از مطالبات و دغدغه‌های انجمن‌های صنفی رانندگان، گفت: با تدابیر اتخاذ شده در حوزه مدیریت مصرف انرژی، مشکلی در زمینه تخصیص سوخت به ناوگان حمل و نقل عمومی وجود ندارد.
داریوش باقرجوان از انجام پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با هدف سامان بخشیدن به مباحث مرتبط با بیمه تکمیلی درمان نیروهای فعال در ناوگان حمل و نقل مسافر، افزود: واگذاری امور جمع‌آوری مدارک و کارت هوشمند رانندگان به کانون انجمن‌های صنفی رانندگان در راستای واگذار امور به بخش بوده
وی تصریح کرد: مباحث مختلفی در خصوص تشکیل تعاونی تامین نیاز انجمن‌های صنفی رانندگان در جلسات کمیته راهبری به بحث و تبادل نظر گذاشته شده و بخش توجهی از اقدامات در این باره انجام شده است.
باقرجوان خاطرنشان کرد: رسیدگی به تخلفات صورت وضعیت‌ها و شکایات مرتبط با تخلفات شرکت‌های حمل و نقل مسافر و رانندگان نیز در حال انجام است.
وی بیان کرد: پروژه در سامانه جامع حمل و نقل و در راستای شناسنامه‌دار شدن فعالیت‌ها در حال انجام است.


          شركت گسترش صنايع معدني كاوه پارس
          
          وزارت راه و شهرسازي
          
          
          
کنترل ناوگان